Friday 15 February 2013

RESULT EXAM vs BERSYUKUR

Nampak je nama macam ganas,tinjumaya la sangat. Tapi bila datang bab-bab result exam ni,gua lemah. Naluri keperempuanan gua terus terpancar,cewah. Ohoi sedih woi bila tengok result kawan-kawan seangkatan ataupun seperjuangan yang lain dapat lagi tinggi dari kita. Padahal study sekali. 

Okay. Bersyukur. Kalau Tuhan bagi pointer sedap-sedap,nanti terrrrrr riak pulak. Kalau rendah sangat,comfom gua lagi down. Bersyukur.

Bercakap pasal bersyukur ni,gua terpanggil untuk bercakap pasal orang yang suka complain itu,complain ini. Contohnya,contohnyaaa la kan. Gua cakap contoh okay. Contohnya macam pemberian BR1M, KR1M dan lain-lain lagi yang hujungnya ada 1M. Entah pape entah. Bila dah bagi,kata kerajaan guna duit rakyat la,berhutang la. Bila tak bagi,taktau la tohmahan apa yang nak dilontarkan pula. Gua tak faham betul dengan pemikiran segelintir rakyat Malaysia ni. HAHAHAHA,gua syak,walaupun ada yang mengata itu ini,tapi dia amek jugak BR1M dan segala 1M 1M tu. kan kan kan kan ? Bek ngaku. 

Haha. Ni baru first entry,gua dah menulis ala-ala nak cari gaduh. Sabar-sabar,bawak bertendang. 

So,to conclude (teringat essay BI gua masa espiyem dulu) ataupun point yang gua nak ketengahkan di sini ialah bersyukur tu. Walau apa pun yang kita ada sekarang ni,tak kira la banyak ataupun sikit,bersyukurlah. 

Alahai. Fefiling ayu di sini. Nantikan entry seterusnya,pastinya lebih ganas tapi dalam hati ada taman rasyidah utama. Gua ada date dengan Mike Tyson ni. Bye !

No comments:

Post a Comment